Landshypotek Bank publicerar konkurrenskraftiga snitträntor för april

Bolånemarknaden är i stor förändring. Under våren har många nya aktörer presenterat sig. Landshypotek Bank är sedan i höstas en av utmanarna. Under april månad har banken haft en snittränta på 1, 01 % på lån med ett års bindningstid. Många kunder har också hittat till banken som har en drygt 180 årig historia men är nya på bolånemarknaden. Utlåningen närmar sig två miljarder kronor.

Landshypotek Bank presenterade sig som bolånebank hösten 2017 med en enkel digital lösning där kunderna snabbt kan ansöka om och vara en del av beredningen av lånet direkt på nätet. Villkoren för kund är för närvarande mycket goda. Den senaste publiceringen av snitträntor visar att Landshypotek Bank har konkurrenskraftiga snitträntor på flera bindningstider. Under april månad hade Landshypotek Bank en snittränta på 1,35 % för bindningstiden tre månader och 1,01 % för ett års bindningstid när det gäller bolån till hus.

Banken erbjuder 0,99 % som bästa ränta. Erbjudandet varierar bl.a. utifrån belåningsgrad, där kunder erbjuds ytterst goda villkor vi olika belåningsgrader.  Många nya kunder har också hittat till Landshypotek Bank och utlåningen till hus närmar sig 2 miljarder.

– Det här är en långsiktig satsning vi gör för att vi tycker det behövs en bra och trygg bank för utlåning till huslånekunder, som är långsiktig och erfaren i utlåningen, och med det fortsätter möjliggöra för människor att bo i hela landet, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, ansvarig för bolån till hus på Landshypotek Bank.

Med närmare 200 års erfarenhet av finansiering inom jord och skog har banken en grund som vilar på trygghet och långsiktigt hållbara lösningar. Landshypotek Bank sticker också ut på marknaden med sin ägarform och sitt syfte. Banken ägs av 40 000 jord- och skogsbrukare runt om i hela landet, och allt överskott går tillbaka till deras verksamhet. Banken har genom åren finansierat 100 000-tals satsningar på en levande och hållbar landsbygd – på öppna landskap, välskötta skogar och lokalproducerad mat​.

För mer information:
Sofie Essayh, kommunikatör och presskontakt på Landshypotek Bank, 070-285 13 63

Om Landshypotek Bank
Landshypotek Bank grundades 1836 och är en de tio största bankerna i Sverige. Banken har fokus på tjänster inom låna och spara. Kunderna lånar historiskt till jord och skog men nu även till hus. Banken ägs av 40 000 jord- och skogsbrukskunder, organiserade i en ekonomisk förening. Tillsammans stärker banken och kunderna de gröna näringarna och möjliggör därmed att vi alla kan ta del av närproducerad mat och svenska skogsråvaror. Landshypotek Bank har cirka 170 medarbetare på 19 orter i Sverige.