Landshypotek Bank satsar och öppnar kontor i Jönköping

Landshypotek Bank tror på jord- och skogsbrukets framtid och gör nu en stor satsning för Jönköpingsregionen. Idag invigs ett nytt kontor i Jönköping. Med nya medarbetare och det nya kontoret vill Landshypotek Bank komma närmare kunderna i regionen.

- Det finns i Jönköpingsregionen en levande landsbygd med många skogsägare och rikligt med verksamheter inom lantbruket. Satsningen med nya medarbetare och nytt kontor gör vi för att vi tror på utvecklingen i regionen. Vi vill vara med i den utvecklingen, säger Stig-Arne Bojmar, distriktschef på Landshypotek Bank och ansvarig för satsningen i Jönköping.

Landshypotek Bank finns nu etablerat på Huskvarnavägen 80 i Jönköping. Tre nya medarbetare har rekryterats. Kontoret i Jönköping ingår i Landshypoteks distrikt Östergötland tillsammans med kontoret i Linköping.

- Vi vill komma närmare kunderna i regionen och förbättra vårt stöd för kundernas verksamhet. Vi är jord- och skogsbrukarnas egen bank och strävar alltid efter att vara nära våra kunder, säger Stig-Arne Bojmar.

Under eftermiddagen i dag invigs det nya kontoret med ett panelsamtal om jord- och skogsbrukets utmaningar och möjligheter. I samtalet deltar Harald Svensson, chefsekonom på Jordbruksverket, Mikael Bäckström, ordförande LRF Jönköping och Stig-Arne Bojmar, distriktschef Landshypotek Bank. Efter samtalet inviger Landshypotek Banks VD Kjell Hedman kontoret.

För mer information, kontakta gärna:
Stig-Arne Bojmar, distriktschef, 070 547 60 71
Tomas Uddin, kommunikationschef, 070 299 24 08

Landshypotek Bank är Sveriges tionde största bank med uppgift att tillhandahålla konkurrenskraftig finansiering till Sveriges jord- och skogsägare. Landshypotek Bank är marknadsledande med en utlåning på cirka 60 miljarder kronor.Banken ägs av bankens 45 000 låntagare organiserade som medlemmar i Landshypotek ekonomisk förening. Landshypotek har närmare 130 medarbetare på 19 orter i Sverige.  www.landshypotek.se