Landshypotek fortsätter sänka bolåneräntor

Landshypotek fortsätter förbättra räntan för svenska bolånekunder. I dag sänker banken räntorna på flera bindningstider.

Landshypotek sänker idag räntorna på bolån med 1 till 5 års bindningstid. Den största sänkningen – 0,20 %-enheter – gör banken på lån med 3 års bindningstid. Därefter kommer 2-årsräntan som sänks med 0,15 %-enheter. Räntan för bolån med bindningstiderna 4 och 5 år sänks båda med 0,10 %-enheter medan 1-årsräntan med 0,05 %-enheter.

Räntan på kortare bindningstider har banken sedan tidigare sänkt. Redan i april gick Landshypotek före marknaden och sänkte 3-månadersräntan. Med ytterligare en sänkning i mitten av maj har banken under våren sänkt 3-månadersräntan med totalt 0,25 %-enheter.

– Det här är en sänkning på bred front som återspeglar att vi rör oss mot lägre räntor för svenska bolånekunder, oavsett om man föredrar rörligt eller vill binda på längre tid, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.

Dagens sänkningar gäller från idag den 19 juni.

Här ser du Landshypoteks samtliga bolåneräntor.

Landshypotek – trygg finansiering sedan 1836

Landshypotek grundades 1836 och är idag till utlåningen en av de tio största bankerna i Sverige. Banken räknas vara av systemvikt för utlåningen till jord- och skogsbruksnäringen. Banken växer snabbt på marknaden för bolån till hus samt sparande, och fortsätter vara ledande bank i finansieringen av jord- och skogsbruksfastigheter. Landshypotek Bank ägs av 34 000 jord- och skogsbrukskunder organiserade i en ekonomisk förening, har drygt 240 medarbetare och verkar över hela landet.

Kontakta för ytterligare information

Jonas Feinberg, presskontakt Landshypotek Bank, 070-349 24 10, jonas.feinberg@landshypotek.se

Landshypotek – trygg finansiering sedan 1836