Landshypotek gör kraftiga räntesänkningar på bolån

Villaomrde

Nu gör Landshypotek Bank omfattande sänkningar av alla bolåneräntor. Banken går före marknaden och sänker den korta tremånadersräntan med 0,25 procentenheter. Räntorna på längre bindningstider sänks med hela 0,55 procentenheter. Den bästa räntan landar på under tre procent, 2,99 %.

– Vi vet att många vill rivstarta hösten med att se över sin ekonomi och vi är glada att kunna gå före med kraftiga sänkningar och därmed erbjuda fina räntor för kunderna på alla våra olika bindningstider, konstaterar Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.

Med sänkningen erbjuder Landshypotek därmed en bästa tremånadersränta på 4,12 %. Bästa räntan på lån med fem års bindning erbjuds till under tre procent, 2,99 %. Kunder som binder på två års tid kan göra det till 3,24 %.

Landshypotek Bank har gjort sig känd som en utmanarbank på bolånemarknaden och har under våren sänkt räntan vid flertalet tillfällen. Nu väntar många på Riksbankens räntebesked om två veckor, men Landshypotek väljer redan nu att agera.

– Vi är en bank som bygger på kunderna och släpar inte med möjliga räntesänkningar. Vi agerar direkt för att göra det bästa för våra kunder och påverka bolånemarknaden som helhet. Nu sjunker räntorna på marknaden och då vill vi agera så tidigt som möjligt för kunderna, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren.

Här ser du Landshypoteks samtliga bolåneräntor.

Landshypotek – trygg finansiering sedan 1836

Landshypotek grundades 1836 och är idag till utlåningen en av de tio största bankerna i Sverige. Banken räknas vara av systemvikt för utlåningen till jord- och skogsbruksnäringen. Banken växer snabbt på marknaden för bolån till hus samt sparande, och fortsätter vara ledande bank i finansieringen av jord- och skogsbruksfastigheter. Landshypotek Bank ägs av 34 000 jord- och skogsbrukskunder organiserade i en ekonomisk förening, har drygt 240 medarbetare och verkar över hela landet.

Kontakta för ytterligare information

Tomas Uddin, presskontakt Landshypotek Bank, 070-299 24 08, tomas.uddin@landshypotek.se

Landshypotek – trygg finansiering sedan 1836