Landshypotek stärker bolåneerbjudandet: Höjer taket för ränterabatt

Landshypotek gör det nu möjligt för fler kunder att ta del av en stark ränterabatt när de ansöker om nytt bolån. Ränterabatten kommer att gälla när man lånar upp till 75 % av husets värde, i stället för 70 % som var den tidigare gränsen för rabatten.

– Vi jobbar hela tiden med att se hur vi kan stärka vårt erbjudande till kunderna. Det känns väldigt bra att nu öppna upp för fler som kan få rabatt på bolåneräntan. Att ha bra räntevillkor på sitt bolån är extra angeläget i en tid då många hushåll kämpar med allt högre kostnader, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef för bolån på Landshypotek Bank.

Landshypotek Bank har en transparent och rak prissättning på sina bolån. Utifrån belåningsgrad och bindningstid ser kunden direkt på hemsidan vilken ränta Landshypotek erbjuder. Tidigare har rabatt getts utifrån belåningsgrad på 70 % av husets värde. Nu höjs den till 75 % av husets värde och fler kan därmed ta del av ett än mer konkurrenskraftigt låneerbjudande.

I snart 200 år har Landshypotek lånat ut till fastigheter och verksamhet inom jord- och skogsbruk. 2017 öppnade banken för bolån till villa, framförallt för kunder som vill flytta sina lån från en annan bank till ett alternativ som förenar konkurrenskraftiga räntor med trygghet, enkelhet och transparens. Intresset från landets villa- och fritidshusägare har de senaste åren varit stort, och banken har idag en utlåning på över 25 miljarder kronor i bolån till kunder över hela landet.

Under hösten sänkte Landshypotek räntorna ett flertal gånger och i början av februari sänkte banken bolåneräntorna för lån med 1- och 2-års bindningstid.

Landshypotek – trygg finansiering sedan 1836

Landshypotek grundades 1836 och är idag till utlåningen en av de tio största bankerna i Sverige. Banken räknas vara av systemvikt för utlåningen till jord- och skogsbruksnäringen. Historiskt lånar kunderna till jord och skog men banken växer också snabbt på marknaden för bolån till hus samt sparande. Landshypotek Bank ägs av dess cirka 34 000 jord- och skogsbrukskunder organiserade i en ekonomisk förening, har drygt 240 medarbetare och verkar över hela landet.

Kontakta för ytterligare information

Jonas Feinberg, presskontakt Landshypotek Bank, 070-349 24 10, jonas.feinberg@landshypotek.se