Nya konkurrenskraftiga snitträntor från bolåneutmanaren Landshypotek Bank

Bolåneutmanaren Landshypotek Bank publicerar återigen konkurrenskraftiga snitträntor. I november har banken i snitt lånat ut till en ränta på 1,10% för bolån till hus med tre månaders bindningstid och 1,16% för lån med ett års bindningstid. Bankens räntesättning är helt transparent med samma modell för alla kunder.

Landshypotek Bank har varit en utmanare på bolånemarknaden sedan hösten 2017. Banken är en finansiellt trygg aktör som i snart två sekel har lånat ut till jord och skog, men har nu även har huslån för alla. Med konkurrenskraftiga villkor och ett enkelt digitalt flöde har banken kunnat välkomna många nya kunder.

- Under hela 2018 har Landshypotek Bank haft ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande. Många nya kunder har också hittat till oss och det är verkligen roligt att vi lyckats vinna tusentals människors förtroende att välja oss för den största privatekonomiska affären många gör. Våra kunder välkomnar en utmanare som står för äkta hållbarhet, som är trygg och långsiktig, och dessutom har attraktiva räntor, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, Affärschef Landshypotek Bank.

Attraktiv ränta erbjuds kunderna utifrån belåningsgrad och bindningstid. Räntesättningen är densamma för alla bankens kunder och helt transparent.

- Vi har valt att ha ett konkurrenskraftigt ränteerbjudande för bolånet som är rakt och enkelt. Du ska direkt kunna se vad du får för ränta hos oss och vad som påverkar den, utan förhandling eller krav på merförsäljning. Transparens är ett nyckelord för oss och vår digitala bolåneansökan är öppet dygnet runt, tillägger Catharina Åbjörnsson Lindgren.

För mer information, kontakta Katarina Lundqvist, kommunikatör och presskontakt på Landshypotek Bank, 0727-06 44 13.

Om Landshypotek Bank
Landshypotek Bank grundades 1836 och är en de tio största bankerna i Sverige. Banken har fokus på tjänster inom låna och spara. Kunderna lånar historiskt till jord och skog men nu även till hus. Banken ägs av 40 000 jord- och skogsbrukskunder, organiserade i en ekonomisk förening. Tillsammans stärker banken och kunderna de gröna näringarna och möjliggör därmed att vi alla kan ta del av närproducerad mat och svenska skogsråvaror. Landshypotek Bank har drygt 185 medarbetare på 19 orter i Sverige.

Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef