Nytt varumärke för Landshypotek Bank

Landshypotek Bank möter i dag kunderna med ett förändrat varumärke. Förändringen är en del av bankens utveckling. Landshypotek Bank breddar sig med fler och bättre tjänster till jord- och skogsbrukare. Dessutom öppnar Landshypotek Bank en ny digital bank för sparare med ett hjärta som klappar för landsbygden.

- Vi vill att fler ska nås av det som Landshypotek Bank gör och erbjuder. Fler professionella jord- och skogsbrukare och fler landsbygdsfamiljer. Men också fler svenska hushållssparare. Med det nya varumärket har vi tydliggjort det som Landshypotek Bank står för, säger Kjell Hedman, VD för Landshypotek Bank.

Landshypotek Bank är jord- och skogsbrukets egen bank och har finansierat satsningar i de gröna näringarna allt sedan 1836. Landshypotek Bank är Sveriges tionde största bank.

Det nya varumärket har utvecklats för att kommunicera bankens förändring, utifrån kundinsikter och med rötterna i historien. Flera förändringar märks i dag:

• Landshypotek blev bank våren 2013 och fr.o.m. idag byter banken namn till Landshypotek Bank.
  • Förändringen sammanfattas i varumärkeslöftet: För ett rikare liv på landet. Landshypotek Bank får en ny symbol och ny visuell identitet. De jordnära färgerna ger kopplingar till himmel och hav, jord och mark.
  • En ny modern webbplats har utvecklats för att bättre presentera Landshypotek Banks tjänster, kompetens och samla det som banken gör för ett rikare liv på landet.
  • En satsning på sparande för svenska hushållsmarknaden inleds. Landshypotek Bank erbjuder ett tryggt sparande till god ränta för alla som älskar landsbygden. Sparpengarna stärker Landshypotek som bank och möjliggör för bättre lånevillkor till landsbygdens företag.
  • En ny digital bank för sparare öppnas, där det med fyra enkla steg och på bara några minuter är möjligt att öppna ett sparkonto digitalt och göra överföringar. Signering sker genom e-legitimation, Bank-ID och Mobilt Bank-ID.

- Vi har en stor potential att nå allt fler och fortsätta växa. Våra medlemmar har varit tydliga att det behövs en egen bank för jord- och skogsbruket. Med vår närvaro pressar vi priserna på finansiering och möjliggör därmed för att hålla öppna landskap, välskötta skogar och svensk mat, konstaterar Kjell Hedman.

Läs mer om allt som händer för Landshypotek Bank:

Landshypotek Bank öppnar digital bank för sparande som stärker landsbygden

Bokslut 2013: Bra resultat möjliggör nya satsningar för Landshypotek Bank

11 procent föreslagen utdelning till medlemmarna

För ett rikare liv på landet - 180 års erfarenhet i ny form

Landshypoteks nya symbol finns att ladda ned här

För ytterligare information:
Tomas Uddin, kommunikationschef, 070-299 24 08

Landshypotek Bank förändrar varumärket.

Kjell Hedman
Med det nya varumärket har vi tydliggjort det som Landshypotek Bank står för
Kjell Hedman