Pressinbjudan: Landshypotek Bank bjuder in till årets regionmöten för 2017

Regionmöte 2017 i Landshypotek Ekonomisk Förening äger rum på tio platser runt om i landet med start lördag den 25 mars i Uddevalla. Regionmötet är årets viktigaste mötesplats för medlemmarna som tillsammans äger Landshypotek Bank.

Landshypotek Bank ägs av 41 000 medlemmar, organiserade i tio regioner. Landshypotek är därmed unik som medlemsägd bank och en av Sveriges största ekonomiska kooperationer.

På regionmötet kan medlemmarna ta del av det som händer i föreningen och i banken, träffa andra vänner i näringen och inspireras av intressanta gäster. Det är ett spännande program i år med flera intressanta föreläsare som Tomas Tengby, Åsa Sandell och Åsa Lindestam m fl.

– Regionmötena är något som är alldeles speciellt med Landshypotek Bank. Vi är en annorlunda bank. Att få åka ut på regionmötena och träffa medlemmarna är fantastiskt roligt. Det är det unika med den här ägarformen att vi får den här nära relationen med våra kunder, säger Liza Nyberg, vd Landshypotek Bank.

Landshypotek Bank är en bank i stark tillväxt och bygger för att möta fler av både dagens och framtidens bankkunder, bland annat genom sin digitalisering och systemförbättringar. Under 2017 välkomnar banken fler och öppnar nu även för att erbjuda bolån till husägare utanför storstäderna.

Landshypotek Bank säkerställer tillsammans med sina kunder att det finns finansiering av svenska gårdar och att överskott i banken hålls inom näringen. I år förslås en utdelning på 158 miljoner kronor till medlemmarna.

– Det är fantastiskt att jobba på en bank där det är tydligt var vinsten går. Det är också en viktig del i vår uppgift att fortsätta säkerställa att det går att driva svenska jord- och skogsbruksföretag, ha svensk livsmedelsproduktion och välskötta skogar. Våra kunder gör Sverige bättre, säger Liza Nyberg.

Läs mer om årets möten och alla spännande program här

Datum, plats och tider för årets regionmöten:

Älvsborg m.fl. län - lördag 25 mars, 12.00 -16.00 i Bohusgården Uddevalla.

Småland mfl provinser - måndag 27 mars, 14.00 på Eriksberg Hotel och naturreservat, Karlshamn, Blekinge.

Skåne - måndag 27 mars, 18.00 på Elisefarm, Höör.

Mälarprovinserna -tisdag 28 mars, 14.00 - 19.30 på Fiholms säteri, Västerås.

Gävle-Dala - onsdag 29 mars, 17.30 i Kulturhuset, Bollnäs.

Örebro - onsdag 29 mars, 16.30 i Brunnsparken, Örebro.

Gotland - onsdag 29 mars, 18.00 på Etelhems Bygdegård.

Wermland - torsdag 30 mars, 17.00 på Värmlands Museum, Karlstad.

Norrland - torsdag 30 mars, 17.00 på Östanskärs Jakt och Konferens, Indal.

Östgöta - torsdag 30 mars, 16.30 på Collegium Mjärdevi Science Park, Linköping.

Välkomna!

För mer information kontakta:
Tomas Uddin, Marknads- och kommunikationschef, Landshypotek Bank, 070 2992408

Om Landshypotek Bank
Landshypotek Bank är Sveriges nionde största bank med uppgift att tillhandahålla konkurrenskraftig finansiering till Sveriges jord- och skogsägare. Banken erbjuder även sparande med goda villkor till alla med ett hjärta som klappar för landsbygden. I vår öppnar banken upp för att erbjuda bolån till hus. Landshypotek Bank har närmare 160 medarbetare på 19 orter i Sverige.

Regionmötena är något som är alldeles speciellt med Landshypotek Bank.
Liza Nyberg, vd Landshypotek Bank
Det är det unika med den här ägarformen att vi får den här nära relationen med våra kunder.
Liza Nyberg, vd Landshypotek Bank
Det är fantastiskt att jobba på en bank där det är tydligt var vinsten går.