Pressinbjudan: Landshypotek Bank bjuder in till Lantbrukspanelen Live på årets Elmia Lantbruk

Under årets största lantbruksmässa Elmia Lantbruk medverkar självklart jord- och skogsbrukarnas egen bank, Landshypotek Bank. På plats hålls Lantbrukspanelen Live i bankens monter B:03:38.

Landshypotek Bank har satt samman en nystartad panel med större, drivna och engagerade företagare inom de gröna näringarna. Med panelen kan Landshypotek Bank visa upp och ge förståelse för vad våra svenska lantbrukare tycker i olika frågor. Just nu genomförs andra omgången av panelen och under Elmia Lantbruk kan besökarna på plats medverka i Lantbrukspanelen Live. Resultatet kommer att bli en del av nästa lantbrukspanels rapport.

– Självklart är vi på plats på Elmia för att möta alla som är lika engagerade för de gröna näringarna som vi är, säger Per Lindblad, vd, Landshypotek Bank.

Lantbrukspanelen Live innehåller frågor kring torkan och dess konsekvenser som ställs på plats till besökarna.

– Med Lantbrukspanelen Live kan vi ta tempen på känslan just nu och ge fler möjlighet att göra sin röst hörd kring hur de har påverkats av årets torka till en bredare allmänhet. Våra lantbrukare har en viktig roll i samhället och vi vill med panelen bidra till en mer rättvis bild av det svenska lantbruket.

I montern finns också Landshypoteks kundansvariga och förtroendevalda som bygger sin uppgift för banken på att vara nära jord- och skogsbruket.

Plats: Elmia Lantbruk 24-26 oktober 9.00 -17.00, monter: B:03:38.

Läs mer om Lantbrukspanelen och resultatet från första omgången

För ytterligare information kontakta gärna:
Sofie Essayh, kommunikatör, Landshypotek Bank
Mail: sofie.essayh@landshypotek.se tel: 070-285 13 63