Pressinbjudan: Prisutdelning till Årets landsbygdsföretagare Wermland

Ikväll torsdag delas utmärkelsen ut för Årets landsbygdsföretagare i Wermland. Prisutdelningen äger rum på Rotnäs Gårdsbutik utanför Karlstad.

Tid: Torsdag 21 oktober kl. 18.15 (cirka)
Plats: Rotnäs Gårdsbutik, Rotnäs 407, 655 93 Karlstad
Länk: Klicka här

Möt årets vinnare
Henrik Wejdmark och Erik Gustavsson har av Landshypotek Ekonomisk Förening utsetts till Årets landsbygdsföretagare i Wermland. De får utmärkelsen för sitt framgångsrika samarbete kring odling och maskin. Med god företagsanda driver de var för sig framgångsrika verksamheter – Henrik Wejdmark med kviguppfödning och Erik Gustavsson som ekologisk växtodlare. Deras samarbete medför effektivisering och kostnadsbesparingar till bådas förtjänst.

Under kvällen deltar också Henrik Wejdmark i ett lantbrukssamtal om nästa generations gårdsägare, med Per Lindblad, vd för Landshypotek Bank.

Mer om priset
Utmärkelsen Årets landsbygdsföretagare syftar till att stimulera och uppmärksamma entreprenörskap och företagande inom de gröna näringarna. Priset är instiftat av Landshypotek Ekonomisk Förening Region Wermland och Landshypotek Bank.

Kontakta för mer information
Jonas Feinberg, presskontakt Landshypotek Bank, 070-349 24 10

Landshypotek – finansiering av jord- och skogsbruk sedan 1836
Landshypotek grundades 1836 och är idag till utlåningen en av de tio största bankerna i Sverige. Banken räknas vara av systemvikt för jord- och skogsbruksnäringen. Historiskt lånar kunderna till jord och skog men banken växer nu även inom bolån till hus samt sparande. Landshypotek Bank ägs av dess cirka 37 000 jord- och skogsbrukskunder organiserade i en ekonomisk förening, har drygt 200 medarbetare och verkar över hela landet.