Lannebo rankas högst för fjärde året i rad

I Kantar Sifo Prospera Fund Advisors 2019 Sweden rankas Sveriges största fondbolag. Undersökningen baseras på intervjuer med fondrådgivare som möter slutkund. Intervjufrågorna täcker en mängd områden som fondernas avkastning, förvaltarnas kompetens samt service och produktinformation. Lannebo har, för fjärde året i rad(!) rankats högst och kniper återigen förstaplatsen. En otrolig bekräftelse på att vi på Lannebo gör många saker rätt och vi lovar att fortsätta göra vårt yttersta för att bibehålla ert förtroende även framöver. Daniel Sundqvist, Lannebos försäljning- och marknadschef, kommenterar förstaplatsen.

Varför du tror att vi rankas högst?
Ett av våra interna ledord är ”kvalitet i alla led”. Det innefattar allt ifrån den faktiska förvaltningen, kundservice, rapporter, back office och säljstöd. Alla delar är viktiga för att kundupplevelsen ska bli bra. Det är självklart en väldigt uppskattad bekräftelse att de, som arbetar heltid med finansiell rådgivning, rankar Lannebo framför de övriga fondbolagen på den svenska marknaden. Det visar att vi gör saker rätt som fristående aktiv förvaltare.

Vad ska vi göra framåt för att behålla förstaplatsen?
Aldrig sluta utvecklas och samtidigt fortsätta göra det vi gör bra. Som fristående fondbolag är vi beroende av en stark relation till våra distributörer. Våra fonder säljer sig inte av sig själv, utan vi måste kontinuerligt vara i topp i allt vi gör för att kunna bibehålla vårt starka förtroende på marknaden. Det jobbar vi stenhårt för!

Daniel Sundqvist
Försäljning- och marknadschef
+46(0)70 440 10 81
daniel.sundqvist@lannebo.se