Bankkunderna ger Länsförsäkringar rekordhögt betyg

Länsförsäkringar fortsätter att ha helnöjda bankkunder på privatmarknaden. Det visar årets upplaga av Svensk Kvalitetsindex (SKI) för bankbranschen. Nöjdheten hos Länsförsäkringars bankkunder ökar för tredje året i rad och är 4,6 enheter bättre än branschsnittet. En höjning med 0,4 procentenheter sedan förra mätningen, och all-time high för Länsförsäkringar.

Länsförsäkringar ligger med i toppen inom samtliga kategorier som image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet och prisvärdhet. Länsförsäkringar är också den bank som har minst avstånd mellan vad kunderna förväntar sig och vad de upplever sig få. – Det är tydligt att kunderna upplever att vi levererar vad vi lovar i högre grad än andra banker. Det är långsiktigt det enda sättet att bedriva bankverksamhet. Det borgar för att våra bankkunder fortsatt kommer att tillhöra de mest nöjda i Sverige, säger Tomas Johansson, vd Länsförsäkringar Bank AB. Detta är tredje året i rad som Svenskt Kvalitetsindex visar att privatbankkunderna i Länsförsäkringar är mera nöjda än kunder i de flesta andra banker. Både 2004 och 2005 toppade Länsförsäkringar tabellen över nöjdhet. För ytterligare information kontakta: Tomas Johansson 08-588 419 82 Vd Länsförsäkringar Bank AB 073-96 419 82 Dag Rosander 08-588 414 99 Presschef Länsförsäkringar AB 073-96 414 99