Bolånekunderna ger Länsförsäkringar toppbetyg

Länsförsäkringar har för åttonde året i rad landets mest nöjda bolånekunder. Det visar en undersökning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) som presenteras idag.

I årets SKI-mätning för bolån toppar Länsförsäkringar med betyget 78 i kundnöjdhet, som kan jämföras med genomsnittet för branschen som är 71,6. Det är för åttonde året i rad som Länsförsäkringar toppar mätningen. Länsförsäkringar får genomgående de högsta betygen i samtliga parametrar som mäts: image, förväntningar, produktkvalitet, service och prisvärdhet.

– Vår målsättning att alltid sätta kundens behov i fokus gör oss konkurrenskraftiga. Att vi även är kundägda ger oss en särställning gentemot våra konkurrenter som är unik på marknaden. Och våra höga placeringar i dessa mätningar är en bekräftelse på detta, säger Örjan Söderberg som är vd för Länsförsäkringar Jönköping.

Läs mer om SKI:s bolåne- och fastighetsmäklarundersökning på: www.kvalitetsindex.se

För ytterligare information, kontakta gärna:

Örjan Söderberg, vd för Länsförsäkringar Jönköping

Länsförsäkringars pressjour: 08-588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.