Cecilia Eriksson ny chef People & Culture

Cecilia Eriksson är utsedd till Chef People & Culture på Länsförsäkringar AB. Cecilia kommer ingå i Länsförsäkringar ABs företagsledning och tillträder sin nya roll den 20 november 2023.

– Vi ser fram emot att välkomna Cecilia Eriksson till rollen som Chef People & Culture. Hennes kompetens inom HR i kombination med erfarenheter från bolag inom tech- och tjänstesektorn blir viktiga i vårt fortsatta arbete att utveckla vår affär, kultur och arbetsplats, säger Mathias Collén, vd Länsförsäkringar AB.

Cecilia Eriksson kommer närmast från rollen som Chief HR Officer på 3 Sverige och hon har även varit Global HR Director inom Tobii.

– Länsförsäkringar är en fin bolagsgrupp, stolta över sin historia och med starkt fokus på att bygga konkurrenskraftiga erbjudande för framtiden. Jag dras till att kultur och medarbetare är ett uttalat fokus i Länsförsäkringars strategi och där insikten kring att engagerade, modiga och glada medarbetare i ett ständigt lärande är en förutsättning för ett framgångsrikt bolag. Jag ser fram emot att, tillsammans med mina kollegor, skapa förutsättningar för stort engagemang och uppskattad medarbetarupplevelse, säger Cecilia Eriksson.

Länk till Länsförsäkringars pressrum: https://www.lansforsakringar.se/privat/om-oss/press-media/

Länk till Länsförsäkringar på Twitter: https://twitter.com/forsakringar

Länsförsäkringars pressjour, telefon 08 – 588 418 50, press@lansforsakringar.se