Christina Kusoffsky Hillesöy blir ansvarig för ansvarsfulla investeringar på Länsförsäkringar AB

Christina Kusoffsky Hillesöy har utsetts till att bli ansvarig för ansvarsfulla investeringar på Länsförsäkringar AB. Christina kommer närmast från Tredje AP-fonden, där hon ansvarar för kommunikation och hållbara investeringar.

Christina tillträder sin tjänst senast den 1 mars 2014 och kommer att rapportera till Länsförsäkringars finansdirektör Cecilia Ardström.

– Christina har varit en drivande kraft bakom Tredje AP-fondens framgångsrika arbete kring hållbara investeringar. Att hon kombinerar denna erfarenhet med över 20 års kunnande inom kommunikation blir en stor tillgång för Länsförsäkringar. Vi kommer genom Christina att bättre kunna fokusera på dessa för gruppen angelägna frågor och där vi under 2014 bland annat kommer att skriva på UNPRI (FNs principer för ansvarfulla investeringar), säger Cecilia Ardström.

Christina var innan hon kom till Tredje AP-fonden informationschef vid Trygghetsrådet och har också haft en rad ledande befattningar inom Information och PR. Christina började sin yrkesbana på Microsoft AB 1991.

– Jag ser fram emot att fortsätta utveckla och driva Länsförsäkringars arbete med ansvarsfulla investeringar. Det är ett område jag brinner för och där jag har mycket erfarenhet att bidra med, säger Christina Kusoffsky Hillesöy.

Visitkort för Christina Kusoffsky Hillesöy
Aktuellt: Chef för ansvarsfulla investeringar på Länsförsäkringar AB
Ålder: 49 år
Familj: Två barn
Utbildning: Civilekonom från Stockholms universitet
Bakgrund: Över 20 år i olika ledande befattningar på Microsoft, Allgon, Ehand, Turnit, Trygghetsrådet och Tredje AP-fonden
Intressen: Resor till när och fjärran samt kultur i de flesta former

Presskontakt Länsförsäkringar, 08-588 418 50

Se också Länsförsäkringars Nyhetsrum.

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.