Fanny Wallér ny kommunikationsdirektör i Länsförsäkringar AB

Fanny Wallér har utsetts till ny kommunikationsdirektör i Länsförsäkringar AB och tillträder efter sommaren. Fanny är sedan 2008 koncernmarknadschef i Intrum Justitia och har också en mångårig bakgrund i SEB, bland annat som marknads- och försäljningschef för SEB Retail Banking och marknadschef för internetkontoret. Fanny har också arbetat som produktchef för Eurocard. Fanny kommer att rapportera till Länsförsäkringar ABs vice vd Sören Westin.

– Det ska bli spännande att arbeta hos Länsförsäkringar som har en stark ställning som lokal aktör med ett kundnära erbjudande inom både bank och försäkring. Här finns goda möjligheter att vidareutveckla varumärket och förstärka kundrelationerna, säger Fanny Wallér.

– Fanny har en bred och djup erfarenhet och bakgrund inom den finansiella branschen som Länsförsäkringar kommer att ha stor nytta av i den fortsatta breddningen av varumärket till att både omfatta bank och försäkring. Fanny har också god erfarenhet av arbete med varumärkesutveckling och varumärkesvård som kommer till nytta i den fortsatta utvecklingen av Länsförsäkringar som Sveriges starkaste finansiella varumärke, säger Sören Westin.

Fanny Wallér efterträder Christer Baldhagen som efter 14 år lämnar som kommunikationsdirektör men kvarstår som rådgivare till ledningen för Länsförsäkringar AB.

Visitkort Fanny Wallér

Namn:           Fanny Wallér

Familj:           Man, tre barn

Född:            1962