Halverad avgift på Länsförsäkringars indexfonder

Från årsskiftet har alla Länsförsäkringars indexfonder en lägre förvaltningsavgift som sänkts med hälften till mellan 0,2 och 0,4 procent.

Under det senaste året har kunder i allt större utsträckning valt att spara i indexfonder och flödena till våra indexfonder har ökat kraftigt. Som ett av Sveriges största fondbolag vill vi att kunderna ska få det bästa fonderbjudandet och därför sänker vi nu avgifterna på våra fem indexfonder, säger Eva Gottfridsdotter-Nilsson, chef för Länsförsäkringar Fondförvaltning;

– Nu får vi ett av fondbranschens bästa erbjudanden inom indexförvaltning och det känns roligt att vi nu kan erbjuda de kunder som väljer indexförvaltning en mycket konkurrenskraftig avgift på marknaden. Sparandet i indexförvaltning står dock fortfarande för en relativt liten del av våra kunders totala sparande, men vi märker att intresset för indexfonder ökar.

Fond                                   Innan sänkning (%)           Efter sänkning (%)

LF Sverige Index                        0,50                                      0,20

LF Europa Index                        0,50                                      0,20

LF USA Index                            0,50                                      0,20