Henrietta Hansson blir ny vd för Länsförsäkringar Kristianstad

Henrietta Hansson tillträder i september som vd för Länsförsäkringar Kristianstad. Henrietta är sedan september 2007 vd för Agria Djurförsäkring. Hon efterträder Conny Famm, som går i pension efter 27 år som vd i bolaget.

– Som vd för ett länsförsäkringsbolag får jag arbeta med det som är grunden för Länsförsäkringar och det som ger oss vår styrka: Att vara nära kunderna och deras behov i det samhälle de lever i. Jag får en jättespännande roll i det nära och lokala beslutsfattandet som rör helheten inom försäkring, pension och bank, säger Henrietta Hansson. – Vårt bolag är inne på sitt 174:e verksamhetsår, är väldigt lokalt förankrat och har en stark position inom vårt verksamhetsområde. Därför blev vi väldigt glada att kunna anställa Henrietta som vår nya vd. Hon uppfyller vår kravprofil med råge, har rätt inställning till arbetet och är ytterst kompetent, säger Göran Trobro, styrelseordförande i Länsförsäkringar Kristianstad. Henrietta är född 1964 och uppväxt i Småland. Hon anställdes 1999 som projektledare i division Liv på Länsförsäkringar AB och blev sedan IT-chef i divisionen. I mars 2006 tillträdde hon som chef för bolagets IT-enhet på och blev sedan vd för dotterbolaget Agria Djurförsäkring i september 2007.