Honesty blir ny reklambyrå för Länsförsäkringar

Honesty har fått uppdraget att vara med i det fortsatta arbetet att bygga ett av Sveriges starkaste varumärken. Fokus blir att tydliggöra varumärket, förklara nyttan med lokalt kundägda bolag och skapa kommunikation som målgruppen vill ta del av.

Honesty har den rätta strategiska och kreativa kompetens som förflyttningen av vårt varumärke kräver, säger Länsförsäkringars kommunikationsdirektör Fanny Wallér;

– Länsförsäkringar har ett urstarkt varumärke och varumärkeskännedom. Men ett starkt varumärke räcker inte. Vi måste bli bättre på att visa vilka vi är och skapa tydligare associationer till varumärket. Utmaningarna är också att kapitalisera på de möjligheter som digitaliseringen ger oss.

En viktig parameter vid valet av samarbetspartner har varit byråns förmåga att skapa helhetslösningar och en effektiv kommunikation som bygger erinran och kännedom.

– Valet av Honesty känns klockrent. De visar hög kreativitet och har under pitchen varit både insiktsfulla och lyhörda för vår verksamhet. Vi har en över 200-årig historia där de grundläggande idéerna är lika giltiga idag som de var då. Det som förändrats är kommunikationslandskapet. Honesty känns därför som den självklara partnern i arbetet att bli mer digitala och agila i vår kommunikation, säger Fanny Wallér.

Fakta;

Honesty blir reklambyrå för Länsförsäkringars gemensamma kommunikation och Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Länsförsäkringar består av 23 lokala länsförsäkringsbolag, som alla ägs av sina kunder, där de flesta bolag har egna reklambyråer.

Arbetsgruppen består av från Länsförsäkringar AB: Fanny Wallér (kommunikationsdirektör), Johanna Holmberg (chef Webb och Kampanjer), Niklas Sverin (projektledare), Anders Nises (Inköp) Håkan Jonsson (ansvarig Marknad och kampanjer Länsförsäkringar Fastighetsförmedling samt Kristin van der Reep, (ansvarig digitala medier Länsförsäkringar Fastighetsförmedling) och från Honesty Walter Naeslund (vd), Emil Clase (client director), Robert Nygren (projektledare), Martin Marklund (CD) samt Petrus Kukulski (CD).

Länsförsäkringar har sedan 2013 arbetat med TBWA.

Fanny Wallér, kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar. Telefon 0706 – 692 77 79.
Walter Neaslund, vd på
Honesty. Telefon 0708-560 365.
Presskontakt Länsförsäkringar, Telefon 08-588 418 50.