Lanserar kort för kontantlösa betalningar

Länsförsäkringar kommer i mitten av februari att lansera kort för kontaktlösa betalningar.

Den nya tekniken öppnar många nya möjligheter och förenklar kundernas vardag menar Thomas Glimstedt, chef för Betala på Länsförsäkringar Bank;

– Vi strävar alltid efter att kunna erbjuda de bästa och smartaste lösningarna för våra kunder. På det här sättet behöver du bara hålla kortet intill kortläsaren och ”blippa” för att betalningen ska genomföras.

Fakta om kortet
Det är i första steg Länsförsäkringars knappt 400 000 Bankkort Privat som succesivt får denna funktion. Under de närmaste åren kommer Länsförsäkringars övriga kort att utrustas med den här möjligheten.
Kontaktlösa betalningar växer snabbt i Europa och övriga världen och vi är helt övertygade om att det inom de närmaste åren även kommer att öka kraftfullt i Sverige, då det är ett snabbt och bekvämt sätt att använda sitt kort på.

Thomas Glimstedt, chef för Betala på Länsförsäkringar Bank. Tel. 0703 48 44 55
Pressjouren. Tel. 08-588 418 50