Länsförsäkringar ändrar räntor för bolån och fasträntekonto

Länsförsäkringar ändrar räntan för bolån och fasträntekonto med alla bindningstider. Ändringen gäller från och med onsdag den 10 oktober 2012.

Här visas de aktuella bolåneräntorna, efter ändring, för bostadslån till villor, fritidshus och bostadsrätter:

Bindningstid                                            Ny ränta                            Förändring

3 månader                                                 3,48 %                                - 0,10 %

1 år                                                            3,53 %                                - 0,12 %

2 år                                                            3,29 %                                 - 0,16 %

3 år                                                            3,27 %                                 - 0,16 %

4 år                                                            3,41 %                                - 0,14 %

5 år                                                            3,55 %                                - 0,19 %

7 år                                                            3,88 %                                - 0,22 %

10 år                                                          4,14 %                                - 0,21 %

Här visas de aktuella inlåningsräntorna för fasträntekonton:

Fasträntekonto                                       Ränta                                 Förändring

Fasträntekonto 3 månader                        2,35 %                                - 0,10 %

Fasträntekonto 1 år                                  2,80 %                                - 0,10 %

Fasträntekonto 2 år                                  2,65 %                                - 0,15 %

Fasträntekonto 5 år                                  2,95 %                                - 0,15 %

Anders Borgcrantz, vice vd Länsförsäkringar Bank

Länsförsäkringars pressjour
Telefon: 08-588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.