Länsförsäkringar ändrar räntor för bolån och sparkonto

Länsförsäkringar ändrar bolåneräntan med bindningstid 2 år, 3 år, 4 år, 5 år, 7 år och 10 år och ändrar också räntan för fasträntekonto med bindningstid 2 år och 5 år. Ändringen gäller från och med 12 augusti 2011.

Här visas de aktuella utlåningsräntorna, efter ändring, för bostadslån till villor, fritidshus och bostadsrätter:

Bindningstid                                          Ny ränta                             Förändring

3 månader                                                4,14 %                                Oförändrad

1 år                                                            4,30 %                                Oförändrad

2 år                                                            3,85 %                                - 0,50 %

3 år                                                            4,06 %                                - 0,60 %

4 år                                                            4,25 %                                - 0,65 %

5 år                                                            4,45 %                                - 0,65 %

7 år                                                            4,70 %                                - 0,65 %

10 år                                                          4,87 %                                - 0,65 %

Här visas de aktuella inlåningsräntorna, efter ändring, för fasträntekonton:

Fasträntekonto                                        Ny ränta                             Förändring

Fasträntekonto 3 månader                        3,00 %                                Oförändrad

Fasträntekonto 1 år                                    3,35 %                                Oförändrad

Fasträntekonto 2 år                                    3,30 %                                - 0,50 %

Fasträntekonto 5 år                                    3,70 %                                - 0,65 %

Länsförsäkringars pressjour

Telefon: 08-588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.