Länsförsäkringar är Årets Fondförsäkringsbolag

Länsförsäkringar är Årets fondförsäkringsbolag. Det framgår av Söderberg & Partners nya Trafikljusrapport, som lyfter fram de bästa aktörerna på den svenska sparmarknaden.

Motiveringen:

Länsförsäkringar har utsetts till Årets fondförsäkringsbolag 2018. Bolaget fick höga betyg inom fondselektering under året och förstärkte sin position relativt de andra fondförsäkringsbolagen trots ett svårt marknadsklimat. Länsförsäkringar fick även grönt hållbarhetsbetyg under året. Utöver de gröna betygen bidrar bolagets transparenta förhållningssätt till att Länsförsäkringar får priset som Årets fondförsäkringsbolag 2018.

Resultatet baseras på Söderberg & Partners årliga trafikljusrapport som innehåller analyser av hela den svenska sparmarknaden och sammanställs för att hålla sparare informerade om hur leverantörerna av finansiella tjänster och produkter presterar. Priserna som delades ut var i kategorierna ”Årets Fondbolag”, ”Årets Livförsäkringsbolag”, ”Årets Fondförsäkringsbolag” och ”Årets Hållbara aktör”.

Tua Holgersson, vd Länsförsäkringar Fondliv. Tel. 070-566 03 83
Länsförsäkringars pressjour, Tel. 08 – 588 418 50