Länsförsäkringar är Årets Fondförsäkringsbolag

Länsförsäkringar är Årets Fondförsäkringsbolag. Det framgår av Söderberg & Partners nya Trafikljusrapport, som lyfter fram de bästa aktörerna på den svenska sparmarknaden.

Motivering:
Bolaget har presterat med jämn och hög kvalitet inom fondselektering och goda resultat även inom våra andra analysområden. Utöver de resultaten bidrar bolagets kundvänlighet och transparenta förhållningssätt till att Länsförsäkringar får priset som Årets Fondförsäkringsbolag.

– Att för andra året i rad bli utsedd till Årets Fondförsäkringsbolag och även bli nominerad till årets Livbolag med vår Garantiförvaltning, som är öppen för nysparande, är mycket glädjande. Vårt starka helhetserbjudande med fokus på hållbarhet och avkastning ger kundvärde samt möjlighet till en hög och hållbar pension för våra kunder, säger Mathias Collén, vd Länsförsäkringar Fondliv.

Resultatet baseras på Söderberg & Partners årliga trafikljusrapport som innehåller analyser av cirka 4 200 fonder inom 89 fondkategorier, 14 fondförsäkringsbolag och 9 livförsäkringsbolag. Rapporten sammanställs för att hålla sparare informerade om hur leverantörerna av finansiella tjänster och produkter presterar. Priserna som delades ut var i kategorierna ”Årets Fondbolag”, ”Årets Livförsäkringsbolag”, ”Årets Fondförsäkringsbolag” och ”Årets Hållbara aktör”.

Mathias Collén, vd Länsförsäkringar Fondliv. 070-56 60 465
Länsförsäkringars pressjour. 08-588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.