Länsförsäkringar är Sveriges starkaste varumärke

Vi är omåttligt stolta över att för fjärde året i rad utses till Sveriges starkaste varumärke i kategorin försäkringar i Swedish Brand Award, som arrangeras av Evimetrix i samarbete med PS Communication.

För att bli nominerad till Sveriges starkaste varumärke räcker det inte att vara välkänd. Man måste ha nöjda kunder också. Evimetrix använder därför både kundnöjdhet och kännedom för att utse de starkaste varumärkena i respektive bransch.

– Det är fantastiskt att gång på gång få kvitton på att vi är landets starkaste varumärke inom försäkring, och framför allt att kunderna uppskattar oss. Uppenbarligen anser kunderna att vi lever upp till deras förväntningar, säger Fanny Wallér, kommunikationsdirektör på LFAB.

Länsförsäkringar finns i hela landet med 23 länsförsäkringsbolag, vart och ett lokalt ägt av sina kunder.

– Länsförsäkringar Halland ägs av hallänningarna, Länsförsäkringar Värmland av värmlänningarna och så vidare. Vårt lokala fokus genomsyrar hela vår verksamhet och är vår största framgångsfaktor, säger Fanny Wallér

Priset delades ut på torsdagskvällen den 21 september.

Om Swedish Brand Awards
Sedan 2002 har varumärkesundersökningen Evimetrix Swedish Brand Award genomförts. Undersökningen är en av Sveriges största mätningarna av attityder till olika varumärken. I år har drygt 6 500 konsumenter gett närmare 100 000 omdömen om 500 varumärken i 35 branscher.

Nominerade varumärken i alla 35 branscher, tillsammans med mer information om undersökningen, hittar du här.

Undersökningen baserar sig på Nöjd Kund Index – NKI. Evimetrix väger sedan NKI mot kännedom vilket resulterar i varumärkets styrka, eller dess varumärkesposition. På så sätt blir det möjligt att jämföra olika varumärken med varandra oberoende av storlek och ett rättvist resultat som tar hänsyn till hur omtyckt och välkänt varumärket är har uppstått.

Kontakt:

Fanny Wallér, kommunikationsdirektör Länsförsäkringar AB, 070-692 77 79