Länsförsäkringar både Årets Livförsäkringsbolag och Årets Sakförsäkringsbolag

Länsförsäkringar får högst betyg i branschen, både när det gäller livförsäkring och sakförsäkring. Det visar Finansbarometern, en oberoende och årlig undersökning från tidningen Affärsvärlden, där vd:ar, ekonomi- och finansdirektörer i svenska företag betygssätter branschens aktörer.

– Länsförsäkringar Liv får betyget 4 av 5 vilket ger oss en klar förstaplats bland svenska livförsäkringsbolag. Inom Länsförsäkringar arbetar vi ständigt med att förbättra våra produkter och skapa så hög avkastning som möjligt på pensionsspararnas pengar, säger Jörgen Svensson, vd Länsförsäkringar Liv.

När det gäller sakförsäkring är betyget ännu högre, 4,1 av 5. Länsförsäkringar hamnar högst i varje delkategori: anpassning till företagets verksamhet, pris, utbud samt service och bemötande.

– Vi får utmärkelsen för sjätte året i rad och det visar att våra kunder gillar det vi levererar. De vill att vi ska finnas nära dem, på den lokala hemmaplanen, med försäljning, skadereglering och ett aktivt skadeförebyggande arbete. Våra konkurrenskraftiga priser bidrar också till att vi hamnar i topp, säger Hans Benndorf, vd Länsförsäkringar Stockholm.

Jörgen Svensson, vd Länsförsäkringar Liv

Hans Benndorf, vd Länsförsäkringar Stockholm