Länsförsäkringar Fondliv vinnare i Årets Livförsäkringsbolag

Länsförsäkringars Garantiförvaltning tar hem priset som årets Tradprodukt och Länsförsäkringar Fondliv vinner därmed kategorin Årets Livförsäkringsbolag. Det framgår av Söderberg & Partners nya Trafikljusrapport, som släpps idag.

Motiveringen till utmärkelsen är att Garantiförvaltningen under 2020 levererat en god riskjusterad avkastning på sina tillgångar. Länsförsäkringar Fondliv har belönats med grönt betyg tack vare sin finansiella styrka, väldiversifierade portfölj och goda återhämtning efter kraschen. De har dessutom belönats med ett grönt hållbarhetsbetyg.

– Att Garantiförvaltningen, som är öppen för nysparande, vinner kategorin Årets Livförsäkringsbolag är ett bevis på ett målinriktat arbete av våra duktiga medarbetare. Det är givetvis fantastiskt roligt, inte minst för våra kunder som placerat sina pengar i en modern tradprodukt som givit bra avkastning via ansvarsfulla investeringar, säger Mathias Collén vd Länsförsäkringar Fondliv.

För drygt två år sedan relanserades Garantiförvaltningen för att komplettera fonderbjudandet.

– Att kunna erbjuda en riktigt bra modern tradprodukt till de kunder som söker trygghet inför och under pension är ett viktigt komplement till vårt prisbelönta fonderbjudande. Nu har vi fått ytterligare ett fint bevis på att vårt helhetserbjudande ger kundvärde samt en hög och hållbar pension för kunderna, säger Jim Rotsman chef Fond & Garanti på Länsförsäkringar Fondliv.

Länsförsäkringar vinner också kategorin Årets hållbara aktör – hållbara sakförsäkringar.

Läs mer i Trafikljusrapporten hos Söderberg och partners.

Fakta om Söderberg & Partners trafikljusrapport

Resultatet baseras på Söderberg & Partners årliga trafikljusrapport. Rapporten sammanställs för att hålla sparare informerade om hur leverantörerna av finansiella tjänster och produkter presterar. Priserna som delades ut var i kategorierna ”Årets Livförsäkringsbolag”, ”Årets Fondförsäkringsbolag”, ”Årets Fondbolag”, ”Årets hållbara aktör – hållbara investeringar” och ”Årets hållbara aktör – hållbara sakförsäkringar”.

Länk till Länsförsäkringars pressrum
Länk till Länsförsäkringar på Twitter https://twitter.com/forsakringar

Mathias Collén, vd Länsförsäkringar Fondliv, telefon 070-566 0465
Jim Rotsman, chef Fond & Garanti Länsförsäkringar Fondliv, telefon 070-747 2247
Länsförsäkringars pressjour, telefon 08-588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.