Länsförsäkringar först i världen med bankkort av återvunnen plast

Länsförsäkringars kunder är först i världen med bankkort tillverkade av 100 procent återvunnen plast.

– För oss är korten ett ytterligare steg i arbetet med att i praktiken minska vår klimatpåverkan, säger Christina Örn, chef Betalningar på Länsförsäkringar Bank.

I samband med Länsförsäkringars utbyte av bankkort valde Länsförsäkringar att inte bara byta kortutgivare till Mastercard utan också, med hjälp av TietoEVRY, tillverka bankkorten i 100 procent återvunnen plast.

– Hittills har omkring hälften av bankkorten hunnit bytas ut och vi har bara fått positiva reaktioner från våra kunder, säger Christina Örn.

För ytterligare information:

Christina Örn, chef Betalningar, Länsförsäkringar Bank, christina.orn@lansforsakringar.se, 072-084 21 51
Länsförsäkringars pressjour, press@lansforsakringar.se, 08-588 418 50