Länsförsäkringar har bästa mobilappen

Länsförsäkringars app utsågs på onsdagskvällen till bäst i Sverige.

– Det är en bedrift att från så höga kundnöjdhetsnivåer göra en så stark förbättring, säger prisutdelaren Pierre Du Rietz på Web Service Award.

Web Service Index undersöker digitala kanaler hos företag över hela Sverige och genomför också den största kundundersökningen på området. Detta kombinerat avgör vilka som blir pristagarna i Web Service Award. Länsförsäkringar vann i kategorin Mobilsajt och app. Också utnämningen till bästa förbättrare gick till Länsförsäkringars mobilapp.

– Att vår mobila satsning uppmärksammas både av nöjda kunder och av en namnkunnig expertjury är ett tecken på att vi har lyckats. Det är viktigt att vi fortsätter satsa då kundernas krav ökar och konkurrenterna höjer tempot. Vi måste behålla och befästa vår position som den bästa digitala banken, säger Rikard Josefson, vd Länsförsäkringar Bank.

Länsförsäkringar har sett en kraftig kundförflyttning från dator och laptop till appen. På de flesta banktjänster så används appen i fler än 50 procent av fallen.

Kunderna tittar på sitt snabbsaldo cirka 35000 gånger/dag, ungefär 25 gånger i minuten, dygnets alla timmar. En vanlig kund loggar in i appen i snitt 21gånger i månaden. Totalt blir det 5,3 miljoner inloggningar/månad.

För ytterligare information kontakta gärna:
Susanne Bergh, chef Kund- och kanalstöd, Länsförsäkringar, 073-964 24 50

Länsförsäkringars pressjour, 08-588 418 50