Länsförsäkringar har de mest nöjda bolånekunderna

För andra året i rad har Länsförsäkringar de mest nöjda bolånekunderna och inom sparande har vi i år de näst mest nöjda kunderna efter Avanza. Det visar årets undersökning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) idag.

– Att vi återigen har nöjda bolånekunderna visar på att vår kundnära och lokala modell än en gång visar sig framgångsrik när kunderna får säga sitt. Det är mycket glädjande att vi lever upp till våra kunders förväntan, säger Katarina Wetterholm privatmarknadschef på Länsförsäkringar Jönköping.

Under 2018 har kunderna gett oss högst betyg i sex av SKIs mätningar.

• Bolån
  • Privat Bank
  • Privat Försäkring
  • Privat Pension
  • Företag Försäkring
  • Fastighetsförmedling

Läs mer här: http://www.kvalitetsindex.se/branschmatningar/bank-och-finans/

Katarina Wetterholm, privatmarknadschef Länsförsäkringar Jönköping, telefon 0708- 71 40 44
Länsförsäkringars pressjour 08-588 41850

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.