Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder inom sakförsäkring

Länsförsäkringar har återigen Sveriges mest nöjda sakförsäkringskunder bland såväl privatpersoner som företag. Andraplatsen för bilförsäkring på privatmarknaden behålls för sjätte året i rad. Det visar årets kundnöjdhetsmätning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) för försäkringsbolag.

Länsförsäkringars betyg på kundnöjdhet för sakförsäkring privat hamnade på 75,2. Motsvarande resultat för sakförsäkring företag var 74,7 och för bilförsäkring privat på 75,4.

– Vi erbjuder våra kunder en helhet av bank- och försäkringstjänster. Att jobba lokalt där kunderna finns är extra viktigt. Det gäller särskilt skadereglering som är en av våra framgångsfaktorer. Att vi som är kundägda har kundens bästa framför ögonen och alltid levererar med en hög servicenivå är en konkurrensfördel. Det är årets SKI ett kvitto på, säger Pia Sandvik, vd på Länsförsäkringar Jämtland.

Läs mer om årets SKI-undersökning för försäkringsbolagen här:

www.kvalitetsindex.se

Pia Sandvik, vd på Länsförsäkringar Jämtland, tel.070-626 12 93
Länsförsäkringars pressjour: 08-588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.

Citat

Pia Sandvik, vd på Länsförsäkringar Jämtland