Länsförsäkringar har Sveriges nöjdaste kunder inom sakförsäkring på företagsmarknaden

Årets undersökning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) visar att Länsförsäkringar hamnar på en delad förstaplats över Sveriges mest nöjda kunder inom sakförsäkring på företagsmarknaden. – Det är glädjande att se att vi fortsätter att ha marknadens mest nöjda sakförsäkringskunder på företagssidan, säger Jens Listerö, vd, Länsförsäkringar Blekinge.

På marknaden för sakförsäkring får Länsförsäkringar 72,6 (68,8 branschsnitt) i kundnöjdhetsbetyg från företagskunderna.

– Det är fjärde året i rad som vi toppar inom sakförsäkring på företagsmarknaden och det gör oss givetvis stolta och glada att kunderna ger oss så fina betyg. Genom 23 länsförsäkringsbolag finns vi nära våra kunder på deras lokala marknader, vilket årets SKI-mätning vittnar om är en styrka, säger Jens Listerö.

Länsförsäkringar har också som namngivet bolag i mätningen högst kundnöjdhet på marknaden för privat pension 71,8 (branschsnitt 69,4).

Årets resultat i mätningen Sakförsäkring Företagskunder och Pensionssparande Privat från Svenskt Kvalitetsindex (SKI). Bild: SKI.

Läs mer: https://www.kvalitetsindex.se/branschundersokningar/forsakring/

Länk till Länsförsäkringars pressrum: https://www.lansforsakringar.se/privat/om-oss/press-media/

Länk till Länsförsäkringar på Twitter: https://twitter.com/forsakringar

Jens Listerö, vd Länsförsäkringar Blekinge, 070-519 58 19