Länsförsäkringar kommer närmare

Lördagen den 14 september har länsförsäkringsgruppens nya reklamfilm premiär. Filmen som kommer att visas i både nationella och lokala tv-kanaler är ett första uttryck för Länsförsäkringars varumärkeslöfte Kom närmare.

– Kommunikationen kring varumärket har under en tid koncentrerats kring vad vi erbjuder.

Nu är det dags att ta nästa steg och förklara varför och hur vi blivit så framgångsrika. Filmen bygger på vår styrka och det som gör oss unika, vår närhet till kunden och att vi är en del av det lokala samhället, säger Fanny Wallér, Kommunikationsdirektör, Länsförsäkringar.

Filmen bygger på en resa genom Sverige där vanliga människor berättar om dramatiska händelser från verkligheten, som följts av en skadereglering.

– Att på uppdrag av Länsförsäkringar AB tillsammans med 23 olika länsförsäkringsbolag, för tre olika affärsområden gentemot tre olika marknadssegment lyckats utvecklas och samlas kring ett varumärkeskoncept på sex månader gör oss förbaskat stolta över vår insats, säger Robert Schelin, Kundansvarig projektledare på TBWA.

– Detta är den första gemensamma reklamfilmsproduktionen länsförsäkringsgruppen gör på tre år, säger Fanny Wallér. Vi har under många år, med Felix Herngren som huvudperson, använt humor som grepp för att lyfta fram vårt erbjudande. Nu går vi en annan väg, där vi med en dokumentär ton skildrar verkliga människor i deras vardag, med känsla och värme

– Vi ser fram emot att, i allt Länsförsäkringar gör och erbjuder, bidra till att minska avstånd. Inte bara i geografisk närhet. Utan även i attitydmässig närhet, beslutsmässig närhet, ekonomisk närhet och värderingsmässig närhet. Löftet Kom närmare förpliktigar, men om det är några som kan leverera det så är det Länsförsäkringar, fortsätter Robert Schelin.

För att titta på filmen

Kampanjen omfattar även annonsering, utomhus och aktivering i digitala medier.

Arbetsgrupp:

Fanny Wallér, Kommunikationsdirektör Länsförsäkringar

Pär Hjärtström, Brand Manager Länsförsäkringar

Veronica Fredriksson, Projektledare Länsförsäkringar

Niklas Sverin, Projektledare Länsförsäkringar

Robert Schelin, Kundansvarig projektledare TBWA

Carl Dalin, Art Director TBWA

Johannes Ivarsson, Copywriter TBWA

Annika Molnár, Produktionsledare TBWA

Håkan Engler, Planner TBWA

Stefan Gallon, Formgivare TBWA

Länsförsäkringars mediebyrå är Carat.

Filmen är producerad av Camp David och regisserad av Gustav Johansson. Annonskampanjen är
fotograferad av Petrus Olsson.

För ytterligare information, kontakta gärna:
Fanny Wallér, kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar, tel. 070 – 692 77 79
Robert Schelin, Kundansvarig projektledare på TBWA, tel. 070 – 854 10 60

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.