Länsförsäkringar köper in sig i Wrapp

Länsförsäkringar Bank investerar i Wrapp och får en ägarandel på fem procent i bolaget.

– Genom ett närmare samarbete med Wrapp stärker vi vårt erbjudande till kunderna och lär oss samtidigt mer om Fintech, säger Rikard Josefson vd på Länsförsäkringar Bank och fortsätter,

– För att stärka vårt erbjudande utvecklar vi egna tjänster eller köper den kunskap som redan finns på marknaden och Wrapp är en av många intressanta aktörer vi idag ser som intressant att samarbeta med.

I praktiken betyder det att alla kortkunder på Länsförsäkringar kommer att erbjudas att koppla sina kort till mobilappen Wrapp.

– När våra kunder kopplar sina kort till appen kommer de att få tillgång till en mängd olika erbjudanden från butiker de gillar. De köper sedan i affären som vanligt, sen dras det av en summa av kostnaden för köpet, säger Rikard Josefson.

Exempel
Om du handlar på Affären för 500 kronor men behöver bara betala 400. Du får alltså tillbaka 100 kronor.

Rikard Josefson, vd Länsförsäkringar Bank. Tel. 070-206 69 55
Pressjouren. Tel. 08-588 418 50