Länsförsäkringar lanserar appar för windows

Sedan tidigare är Länsförsäkringars app anpassad för iphone och android och nu är mobilappen även tillgänglig för kunder som använder datorer med Windows 8 och mobiltelefoner med Windows Phone.

Med den nya appen kan kunderna bland annat se saldo, transaktioner och kortköp. Göra överföringar mellan konton, betala räkningar eller få råd och tips vid skada och resa.

– Det känns väldigt kul att som första bank kunna erbjuda våra kunder en app specifikt anpassad för Windows 8 med möjlighet att kunna sköta sin vardagsekonomi. Att vi samtidigt släpper en app för Windows Phone gör att vi nu är tillgängliga med mobiltjänster för merparten av våra kunder, säger Susanne Bergh, chef Digitala kanaler på Länsförsäkringar.

Användningen av mobila tjänster växer kraftigt hos Länsförsäkringar. Bara det senaste året har användandet ökat med 260 procent och under december hade Länsförsäkringar två miljoner inloggningar i mobilapparna.

Länsförsäkringars kunder är enligt App store och Google play mycket nöjda med apparna. I kundundersökningen Web Service Index (oktober 2012) ger kunderna Länsförsäkringars mobilapp högsta betyg.

– Att våra kunder är nöjda kan till stor del bero på att de är med i utvecklingsprocessen. Vi prioriterar helt och hållet utifrån kundernas önskemål och efterfrågan, säger Susanne Bergh.

Mer information om apparna;

App för iphone på App Store

App för android på Google Play

App för Windows Phone på Windows Store/Market Place

App för Windows 8 på Windows Store

För mer information kontakta gärna;
Susanne Bergh, chef Digitala kanaler på Länsförsäkringar. Tel. 073-964 24 50
Länsförsäkringars pressjour, Tel. 08 – 588 418 50

I Länsförsäkringars app kan kunden idag:

- Logga in med pinkod eller mobilt BankID

- Se saldo och transaktioner

- Se sina kort och kortköp.

- Överföra mellan konton

- Betala till bankgiro och plusgiro

- Betala e-fakturor

- Skanna OCR-nummer, belopp och bankgiro- /plusgironummer

- Signera betalningar och överföringar med dosa eller mobilt BankID

- Se kommande betalningar

- Hantera regionspärr av kort

- Få kontaktuppgifter till Länsförsäkringar

- Få råd och tips vid skada och resa

- Få uppgift om aktuella bolåneräntor

- Se sina fonders utveckling *

- Köpa och sälja fonder *

* Endast Iphone och Android.

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.