Länsförsäkringar lanserar mobila betaltjänsten Swish

Länsförsäkringar lanserar betaltjänsten Swish tillsammans med Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Swedbank och SEB.

Swish gör det möjligt för privatpersoner att snabbt, enkelt och säkert skicka pengar till varandra i realtid genom att mobilnumret kopplas till ett bankkonto.

För att kunna använda tjänsten behövs en så kallad smart telefon, Mobilt Bank ID samt Swishappen.

– Våra kunder är vana att använda mobilen för att utföra bankärenden och ett naturligt nästa steg är att även använda mobilen som betalmedel. Med Swish blir våra kunder mindre beroende av kontanter. Dessutom blir det enklare då man endast behöver telefonnumret till mottagaren och på några sekunder syns betalningen på kontot, säger Rikard Josefson, vd på Länsförsäkringar Bank.

Från och med den 12 december kommer Swishappen att finnas tillgänglig för nedladdning på App Store och Android Market.

Om betaltjänsten Swish
Överföringen genom Swish sker direkt och går mellan vanliga bankkonton. Det tar bara några sekunder så finns pengarna på mottagarens konto. Den som ska betala behöver inte veta mottagarens kontonummer utan kan använda mobilnumret.

Läs mer på www.getswish.se

För mer information kontakta gärna;
Rikard Josefson, vd Länsförsäkringars Bank, Tel. 070-206 69 55
Länsförsäkringars pressjour, Tel. 08 – 588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.