Länsförsäkringar nu valbara inom ITP

Privatanställda tjänstemän har nu möjlighet att välja Länsförsäkringar som förvaltare av sin kollektivavtalade tjänstepension. ”Att vi blir valbara inom ITP är en bekräftelse på att våra erbjudanden och produkter är riktigt bra och prisvärda”, säger Sara Rindevall, tillträdande vd Länsförsäkringar Fondliv.

I upphandlingen av nya valbara bolag, som börjar gälla från den 1 oktober i år, har Collectum utvärderat offerter från totalt nio fondförsäkringsgivare. Kategorierna som granskats är bland annat avgiftsnivåer och prestanda med syftet att ge så hög pension som möjligt.

– Att vi nu är valbara inom ITP innebär att många fler svenskar har möjlighet att välja oss som förvaltare av deras tjänstepension och är i linje med vår vision om att vara en valbar försäkringsgivare inom alla de stora avtalsområdena, säger Sara Rindevall.

Länsförsäkringar är sedan tidigare valbara inom de övriga tre stora avtalsområdena i kollektivavtalad tjänstepension för privatanställda arbetare, anställda inom kommuner och regioner samt statsanställda.

Kontaktuppgifter:

Sara Rindevall, tillträdande vd Länsförsäkringar Fondliv, telefon 08 – 588 019 16

Länsförsäkringars pressjour, telefon 08 – 588 418 50, press@lansforsakringar.se

Länk till Länsförsäkringars pressrum: https://www.lansforsakringar.se/privat/om-oss/press-media/

Länk till Länsförsäkringar på Twitter: https://twitter.com/forsakringar

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.