Länsförsäkringar vald till bästa privat och företagsbank

Sveriges bankkunder har åter utsett Länsförsäkringar till banken med högst kundnöjdhet.* Både privat och företag. Det visar en undersökning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) som presenteras idag.

Länsförsäkringar får genomgående de högsta betygen i samtliga parametrar som mäts, image, förväntningar, produktkvalitet, service och prisvärdhet.

”De aktörer som får bäst betyg i år är – förutom nischbankerna – är de banker som har stark lokal anknytning. De som kommer allra bäst ut har kunder som upplever att deras bank inte är som alla andra. Banken tar ansvar, inte bara för sin affär utan också för samhället. Banken ser kundbehov och ger råd, men kränger inte.” (Ur SKIs rapport)

– Vi är en bank som kunderna upplever bryr sig om dem och det lokala samhället, säger Johan Agerman, vd på Länsförsäkringar AB. I en tid när bankmarknaden har skilda fokus, tar vi hand om våra kunder. Svårare än så är det inte.

Läs mer om SKI:s bolåneundersökning på: www.kvalitetsindex.se

*Som namngiven bank

Johan Agerman, vd på Länsförsäkringar AB. Tel. 070-348 93 50