Länsförsäkringars varumärke branschbäst inom hållbarhet när konsumenterna får välja

När konsumenterna rankar varumärken inom hållbarhet är Länsförsäkringar den som hamnar i topp inom försäkringsbranschen för femte gången sedan 2011.

Det är hållbarhetsundersökningen Sustainable Brand Index som har undersökt svenska konsumenters upplevelse av hur hållbara de största varumärkena är.

– Vi är väldigt hedrade att få konsumenternas förtroende kring vårt hållbarhetsarbete.  Utmärkelsen visar att våra insatser för att vara ett hållbart företag och en ansvarsfull samhällsaktör ger resultat, säger Christina Hillesöy, hållbarhetschef på Länsförsäkringar AB.

– Genom våra skadeförebyggande och hälsofrämjande insatser, hållbarhetsinriktade skadereglering och ansvarsfulla investeringserbjudanden kan vi vara med och bidra till hållbar utveckling. Genom vår närvaro runt om i landet har vi dessutom en unik möjlighet att genom samhällsengagemang stödja insatser som gör skillnad i det lokala samhället, säger Christina Hillesöy.

Om undersökningen
Sustainable Brand Index är Europas största studie fokuserad på hållbarhet och har genomförts bland konsumenter sedan 2011. Studien genomfördes under december 2021-februari 2022 och totalt intervjuades 70 000 i Norden, Nederländerna och Baltikum.  Cirka 1000 intervjuer gjordes med personer som rankade varumärket Länsförsäkringar. Frågorna handlade bland annat om miljöansvar och socialt ansvarstagande.

Läs mer om Sustainable Brand Index

Länk till Länsförsäkringars pressrum

Länk till Länsförsäkringar på Twitter

Christina Hillesöy, hållbarhetschef på Länsförsäkringar AB. Tel. 073-662 73 27
Länsförsäkringars pressjour, telefon 08 – 588 41850, press@lansforsakringar.se

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.