Lena Tollerz Törn ny CIO på Länsförsäkringar AB

Lena Tollerz Törn har rekryterats som CIO till Länsförsäkringar AB. Lena är idag CIO på ingenjörs- och konsultföretaget ÅF.

Lena Tollerz Törn har anställts som CIO på Länsförsäkringar AB och tillträder tjänsten senare under året. Lena har en mångårig och bred erfarenhet från IT verksamhet och hon är sedan 2015 anställd som CIO på ÅF.

IT har en mycket central roll för hela Länsförsäkringars verksamhet och Länsförsäkringar AB ansvarar för utveckling och drift av länsförsäkringsgruppens IT-miljö.

– Jag är mycket glad att vi har rekryterat Lena Tollerz Törn som CIO. IT är ett av de viktigaste verksamhetsområdena inom Länsförsäkringar AB och har en central roll i vår bank- och försäkringsaffär. Vi ser fram emot att Lena börjar sin tjänst senare under året, säger Johan Agerman, vd på Länsförsäkringar AB.

– Jag ser fram emot att börja på Länsförsäkringar som har en bred och kundnära verksamhet där IT är en djupt integrerad del av erbjudandet, säger Lena Tollerz Törn. Den tydliga satsningen på digitalisering, automatisering, tillgänglighet och en riktigt bra kundupplevelse gör Länsförsäkringar till en spännande arbetsplats.

Lena Tollerz Törn kommer ingå i Länsförsäkringar ABs ledningsgrupp.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Länsförsäkringar ska offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument, lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och/eller EU:s förordning nr 596/2014 om marknadsmissbruk.

Johan Agerman, vd på Länsförsäkringar AB. Tel. +46 703 489 350
Pressjouren. Tel. 08-588 418 50