Mariette Nicander blir ny vd för Länsförsäkringar Gotland

Styrelsen i Länsförsäkringar Gotland har i rekryteringsprocessen efter ny vd fått in ett stort antal väl kvalificerade sökanden. Efter en mycket omsorgsfull urvalsprocess föll valet till slut på Mariette Nicander.

Mariette är jurist och har bland annat arbetat i 22 år hos Trygg-Hansa där hon under flera år haft ledande befattningar inom olika områden. Mariette kommer närmast från Länsförsäkringar AB där hon arbetar med projektledning efter att under fyra år varit chef för sakverksamheten inom Länsförsäkringar Mäklarservice.

-   Styrelsen är mycket glad över att få knyta Mariette till bolaget då hon på ett utmärkt sätt personifierar den profil vårt bolag behöver för att ta över och driva vårt framgångskoncept vidare, säger styrelsens ordförande Gösta af Petersens.

-  Uppdraget för vår nya vd är enkelt och klart. Vi ska fortsätta att skapa trygghet för våra kunder/ägare med ett brett och anpassat utbud av bank- och försäkringslösningar, vårda de värden vårt varumärke står för, samt inte minst, leda och utveckla alla våra duktiga medarbetare, säger Gösta vidare.

-  Jag är mycket glad över att få förtroendet att, tillsammans med alla medarbetare, fortsätta att utveckla Länsförsäkringar Gotlands position på Gotland. Jag tilltalas mycket av Länsförsäkringars grundvärderingar med närhet till kunden och lokal förankring och jag ser verkligen fram emot att få flytta till Gotland säger Mariette Nicander.

Mariette tillträder under försommaren och efterträder Peter Lindvall som den 2 maj börjar sin tjänst som vd för LRF Konsult AB.

Visitkort för Mariette Nicander

Född: 1960 i Bohuslän

Familj: Två söner. Nic 29 år och Kim 23 år.

Bor: Nu i 4:a på Kungsholmen i Stockholm och snart i 2:a i Visby.

Intressen: Konst, idrott samt gillar att resa

Erfarenheter: Har varit verksam inom försäkringsbranschen sedan 1984. Först i Trygg-Hansa i drygt 22 år och sedan 5 år i länsförsäkringsgruppen.

För mer information, kontakta gärna

Gösta af Petersens, styrelseordförande Länsförsäkringar Gotland

Telefon: 0708-620861

Mariette Nicander, tillträdande vd Länsförsäkringar Gotland

Telefon: 0738-091388

Länsförsäkringsgruppen består av 24 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.