Martin Rydin har utsetts till CFO på Länsförsäkringar Bank

Länsförsäkringar Bank AB har utsett Martin Rydin till ny Chief Financial Officer (CFO). Martin tillträder tjänsten senast 1 mars och kommer att vara medlem i bankledningen.

Martin Rydin är sedan 2012 Treasury Chef på Länsförsäkringar Bank och vice VD i Länsförsäkringar Hypotek. Han har en mångårig bankerfarenhet och arbetade innan Länsförsäkringar på Swedbank där han hade olika befattningar inom finans.

-Jag är mycket glad att få välkomna Martin till tjänsten som CFO. Martin har en bred bankerfarenhet med goda kunskaper inom finansiering och kapitalisering och kommer att spela en nyckelroll i den fortsatta utvecklingen av Länsförsäkringar Banks verksamhet”, säger Sven Eggefalk, vd på Länsförsäkringar Bank.

-Jag ser fram att få vara med att fortsätta utveckla Länsförsäkringar Bank men nu i en ny roll som CFO. Det kommer att bli spännande att fortsätta resan med att stärka och utveckla Länsförsäkringars bankverksamhet, säger Martin Rydin, Treasury Chef på Länsförsäkringar Bank.

Martin efterträder Anders Borgcrantz, tidigare CFO och nu vd för Länsförsäkringar Hypotek.

Martin Rydin, Treasury Chef på Länsförsäkringar Bank. Tel: 0739 – 642 823
Länsförsäkringars pressjour. Tel. 08 – 588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.