Nu säljs Apple Watch i Sverige - Länsförsäkringar först med banktjänster

Nu har smartklockan Apple Watch börjat säljas i Sverige och Länsförsäkringar är först ut i Sverige med att ha en banktjänst för Apple Watch, den populära funktionen Snabbsaldo.

– Vi fokuserar på utveckling av digitala kundmöten och vill att våra kunder ska få smarta tjänster som underlättar deras vardag, säger Rikard Josefson, vd Länsförsäkringar Bank.

Länsförsäkringar är ett av de allra första bolagen Sverige, och först i finansbranschen, att lansera en app för Apple Watch, men finns även för Android.

– Det ligger helt i linje med vår strategi, säger Rikard Josefson. Vi jobbar innovativt och i samverkan med våra kunder för att utveckla branschens bästa och mest uppskattade digitala tjänster.

Först ut är funktionen Snabbsaldo där kunden enkelt och utan inloggning kan se saldot på sitt konto.

– Nu behöver kunderna inte leta upp mobilen i fickan, det räcker att titta på klockan, säger Rikard. Klockan synkas med mobiltelefonen och ger tillgång till appar och telefonifunktioner.

– Allt som går att digitalisera kommer att digitaliseras och vi kommer mer och mer att använda uppkopplade föremål, så kallade wearables. Apples klocka är ett sådant exempel och kommer snart att vara en naturlig del av vår vardag, säger Susanne Bergh, chef för Digitala kanaler på Länsförsäkringar Bank.

Rikard Josefson, vd Länsförsäkringar Bank, 070-206 69 55
Presskontakt Länsförsäkringar, 08-588 418 50