Ny chef till Länsförsäkringar Kapitalförvaltning

Göran Laurén har utsetts som chef för Länsförsärkingar Kapitalförvaltning och tillträder tjänsten omgående.

– Göran har sedan 2012 varit CIO på kapitalförvaltningen och har i sin roll som CIO och tillförordnad chef för kapitalförvaltning vidarutvecklat verksamheten väl. Det är glädjande att Göran nu tillträder rollen som chef för Länsförsäkringar Kapitalförvaltning, säger Johan Agerman, vd på Länsförsäkringar AB.

– Jag tycker det är väldigt stimulerande att få fortsätta driva och utveckla Länsförsäkringars Kapitalförvaltning och är glad över utnämningen. Jag ser fram emot möjligheten att, tillsammans med alla kompetenta medarbetare inom kapitalförvaltningen, säkerställa att vår framgångsrika verksamhet ska bli ännu bättre på att leverera hög kundnytta, säger Göran Laurén.

Göran Laurén, chef på Länsförsäkringar Kapitalförvaltning. Tel. 073-964 10 73
Pressjouren. Tel. 08-588 418 50