Ny informationschef på Länsförsäkringar AB

Mattias af Geijerstam har utsetts till ny informationschef på Länsförsäkringar AB och kommer närmast från PR-byrån GolinHarris.

Mattias af Geijerstam tillträder sin tjänst under sommaren och kommer att rapportera till Länsförsäkringars kommunikationsdirektör Fanny Wallér.

– Mattias har en gedigen bakgrund inom finanssektorn och har erfarenhet av såväl strategiskt som praktiskt kommunikationsarbete. Han har också jobbat i organisationer med lokal förankring, vilket passar väldigt bra inför arbetet som informationschef på Länsförsäkringar, säger Fanny Wallér.

Mattias var mellan 2007 och 2010 informationschef i den norska banken DnB och mellan 2001 och 2007 presschef för Posten AB.

– Jag tycker att ska bli väldigt spännande att få fortsätta arbeta med att stärka Länsförsäkringars interna och externa kommunikation. Och att få jobba i en organisation som betyder så mycket för sina kunders vardag som Länsförsäkringar gör, säger Mattias af Geijerstam.

Visitkort för Mattias af Geijerstam
:
Ny informationschef på Länsförsäkringar AB
Ålder: 43 år
Familj: Gift med Anette, tre barn, tre kaniner och en hund
Utbildning: Civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm samt studier i statsvetenskap vid Uppsala Universitet
Bakgrund: 18 år i olika befattningar inom kommunikation/PR på JKL, Posten, DnB och GolinHarris
Intressen:    Familjen, historia och träning

För mer information kontakta gärna;
Fanny Wallér, kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar. Tel. 0706 – 92 77 79
Länsförsäkringars pressjour, Tel. 08 – 588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.