Ny privatekonom på Länsförsäkringar

Stefan Westerberg har utsetts till Länsförsäkringars privatekonom. Stefan kommer också att stötta länsförsäkringsbolagen och deras rådgivare i frågor som rör privatekonomi.

– Jag är väldigt glad över att kunna välkomna Stefan Westerberg till oss. Han har en gedigen erfarenhet från många olika roller i den finansiella sektorn och brinner för att hjälpa människor att fatta kloka privatekonomiska beslut, säger Alexandra Stråberg, chefekonom på Länsförsäkringar.

Stefan kommer främst prata om hur privatekonomin påverkas av stora ekonomiska händelser, politiska förslag och större samhällstrender. Stort fokus nu ligger på bostadsmarknaden och hushållens boendeekonomi, samt vikten och behovet av att spara för framtiden trots sämre ekonomiska tider.

Han kommer närmast från Stockholms Handelskammare, där han jobbade som chefekonom i nästan fem år. Stefan har tidigare jobbat på Regeringskansliet, Näringsdepartementet och Utrikesdepartementet, där han bland annat var analytiker åt Handelsministern och är utbildad nationalekonom från Stockholms universitet.

– Det ska bli väldigt roligt att i den här nya rollen få möjlighet att fokusera på det som påverkar människors privatekonomi och att ge människor trygghet, kunskap och stöd i att fatta välgrundade ekonomiska beslut, säger Stefan Westerberg.

Emma Persson, tidigare privatekonom på Länsförsäkringar, har gått vidare till annan tjänst inom Länsförsäkringar.

Stefan tillträder tjänsten den 19 juni.

Stefan Westerberg. Tel. 08-555 100 00
Länsförsäkringars pressjour. Tel. 08–588 41 850

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.