Ny vd i Länsförsäkringar Liv

Jakob Carlsson tillträder som ny vd för Länsförsäkringar Liv AB den 1 maj 2019. Jakob har god erfarenhet av Länsförsäkringar och arbetar sedan 8 år som CFO i Länsförsäkringar Liv där han också är vice vd. Dessförinnan har han varit controllerchef i Länsförsäkringar AB.

Nuvarande vd Jörgen Svensson slutar enligt avtal när han fyller 60 år men är kvar som senior advisor i bolaget till och med sista december 2019.

– Jakob är med sin gedigna erfarenhet rätt person att leda bolaget som nu står på en stabil grund. Jörgen Svensson har, sedan 2008, lett bolaget på ett förtjänstfullt sätt under delvis utmanande förhållanden såsom finans- och skuldkriser samt det låga ränteläget som slutligen ledde till stängning av nyteckningar och även framtagandet av Nya Trad, säger styrelseordförande Sten Dunér.

– Jag ser fram emot mitt nya uppdrag och att fortsätta leverera god kundvård, trygghet och avkastning till alla våra 500 000 kunder, säger Jakob Carlsson.

Fanny Waller, kommunikationsdirektör telefon 070-692 7779
Länsförsäkringars pressjour, telefon 08-588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.