Prispressaren Länsförsäkringar har mest nöjda bolånekunder

För tredje året i rad hamnar Länsförsäkringar i topp bland privatpersoner med bolån enligt Svenskt Kvalitetsindex, SKI, kundundersökning. Länsförsäkringar utmärker sig som ett särskilt prisvärt alternativ på marknaden, och ligger samtidigt i toppskiktet på flertalet avgörande faktorer.

– Under flera år har vi arbetat träget med att vara prispressare och utmanare på den svenska bankmarknaden. Vi är stolta över att i år igen få ett toppbetyg från kunderna som kvitto på att vi har det mest konkurrenskraftiga erbjudandet. Vi vill att fler ska få del av detta erbjudande och vi har nu siktet inställt på att bli tredje största bolåneinstitutet i Sverige, säger Tomas Johansson, VD Länsförsäkringar Bank.

Men det är inte bara priset Länsförsäkringars bolånekunder är nöjda med. De upplever också i högre grad än bolånekunder i andra banker att produkterna och servicen är bättre och att de känner sig mera nöjda och lojala.

– Nyckeln till framgång är vår lokala närvaro med kontor över hela landet, vilket gör att vi har en nära relation till våra kunder. På detta sätt kan vi erbjuda alla kunder i hela landet bank- och försäkringstjänster i ett samlat erbjudande, säger Tomas Johansson.

Länsförsäkringar får totalbetyget 76,0 vilket är betydligt högre än genomsnittet för hela branschen som är 71,3. Kundnöjdheten räknas fram via en analysmetod som bygger på svaren från ett 30-tal olika frågor.

För ytterligare information kontakta gärna:

Tomas Johansson, VD Länsförsäkringar Bank
Telefon: 08-588 419 82, 073-96 419 82