Rikard Josefson mot nya utmaningar

Rikard Josefson lämnar sin tjänst som Chef Affärsenhet Bank den 30 juni för nya utmaningar utanför Länsförsäkringar.

Rikard Josefson som sedan 2011 varit chef Affärsenhet Bank lämnar sin tjänst 30 juni. Rikard kommer senare i år anta en ny utmaning som vd för Avanza. Anders Borgcrantz, CFO Affärsenhet Bank, träder med omedelbar verkan in som tillförordnad chef för Affärsenhet Bank. Anders ersätter därmed Rikard i koncernledningen tillsvidare.

– Rikard har på ett mycket förtjänstfullt sätt utvecklat och drivit Länsförsäkringars bankaffär. Banken är nu etablerad som den femte största retailbanken i Sverige och med mycket nöjda kunder. Jag vill rikta ett stort tack till Rikard samtidigt som jag önskar honom lycka till i sin nya roll som vd för Avanza, säger Johan Agerman.

Rikard Josefson, vd Länsförsäkringar Bank. Tel. 070-206 69 55
Pressjouren. Tel. 08-588 418 50