Sveriges mest nöjda kunder finns hos Länsförsäkringar

Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder i alla kategorier inom sakförsäkring och privatpension. Dessutom kom Länsförsäkringar tvåa inom tjänstepensionsområdet. Det visar årets kundnöjdhetsmätning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI).

Det här betyder att Länsförsäkringar har de mest nöjda kunderna inom både bank och försäkring eftersom också banken i början av oktober tog förstaplatsen bland privatkunderna i SKIs bankmätning.

– Det är jätteroligt att vi uppskattas av våra kunder, såväl av privatpersoner som av företagare, säger Göran Spetz, vd på Länsförsäkringar Västerbotten.

När sakförsäkringsbolagen rankas får Länsförsäkringar betyget 73,6 och blir bäst i branschen på privatsidan. Även företagskunderna är de mest nöjda och ger betyget 73,2. Privatkunder med bilförsäkring rankar också Länsförsäkringar högst med betyget 76,6.

– Vi är övertygade om att det här beror på att vi finns på plats överallt i landet vilket ger oss lokalkännedom – vi brukar säga att vi bor på samma gata. Vi engagerar oss på orten och arbetar aktivt för att förebygga skador, säger Göran Spetz.

På pensionsmarknaden för privatkunder är Länsförsäkringar det enda bolaget som når ett kundnöjdhetsbetyg på över 70 och kundnöjdheten är nu 72,3. På tjänstepensionsmarknaden behåller vi vår andraplats med betyget 72,6.

– Det känns också riktigt bra att vi för tredje gången i rad har de mest nöjda pensionskunderna på privatmarknaden. Vi vet att kunderna värdesätter att vi tar fram attraktiva erbjudanden och finns nära. Vi kommer fortsätta att stå på kundernas sida genom att vara en pensionspartner som kunderna uppfattar som trygg, begriplig och nära, avslutar Göran Spetz.

Läs hela resultatet från SKI i bifogad pdf ”Försäkring-2015”.

Göran Spetz, vd på Länsförsäkringar Västerbotten, 090-10 91 99, 070-349 91 54
Presskontakt Länsförsäkringar, 08-588 418 50